Dressmann låner slagordet til H&M

Hegnar Online videreformidlet onsdag i forrige uke Dressmann-kjedens «egen» oppskrift for suksess. Men har vi ikke hørt den samme setningen før?

Under overskriften «Dressmann tar grep» bringer Hegnar Online gladnyheten om at Dressmann satser offensivt med oppussing av 370 filialer og dessuten fikk salgstopp i fjor. De gjengir også grunnen til kjedens langvarige suksess: – Dressmann-oppskriften «mote og kvalitet til lave priser» skal ikke røres, sier viseadministrerende direktør Leiv Martinsen i Dressmann.

Du vet at det er en Dressmann-reklame med én gang disse kjekke herrene dukker opp! Det betyr at det funker, selv om det interne slagordet kanskje ikke er så originalt.

Det er jo en grei filosofi (så lenge det ikke går ut over lønna til første ledd med tekstilleverandrører eller fabrikkarbeiderne på den andre siden av jorda).

Men… pussig… er ikke dette mantraet så og si identisk med H&M-slagordet som daterer tilbake til 1947: «Mode och kvalitet til besta pris». Dressmann ble grunnlagt 14 år senere – av Frank Varner i 1962.

Men for alle del, det er sikkert greit at man deler litt på slagordene sine på tvers av landegrensene, og jeg tror ikke svenskene bryr seg så mye om det. Grattis uansett, Dressmann. Kjørebuksen er fremdeles rynkefri, den ;-)

Advertisements

Én kommentar

  1. Hehe, ja! ^^

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: