Bug – eller bare litt dum?

Æsj, i går forsvant hele lenkeraden fra høyre side av bloggen. Den som jeg hadde brukt så sinnsykt lang tid på.

Med internasjonale varehus, mote-blogger, retrobutikker, second-hand sjapper, masse fete ting. Så bare… poff… forsvant den! Jeg så for meg sene netter med m-ø-y-s-o-m-m-e-l-i-g backtracking av alle lenkene og byttelenkene og følte meg omtrent like entusiastisk som en stabel med gårsdagens våte aviser. «Jeg får vel skrive noe i bloggen om alle lenkene som forsvant, og at det kommer til å ta litt tid», tenkte jeg. Men så, i dag, når jeg logget meg på… poff… var den tilbake! Noe som har opplevd noe liknende? Er det en bug, eller kan jeg ved en feiltakelse ha kommet borti tryllekunstkommandoknappen i WordPress?

En ting som i hvert fall ikke er min feil, er en pussig tegnsettings-hickup i WordPress. Feilen gjør at det går ann å skrive venstre-stilte anførselstegn, men ikke høyrestilte. Hvis ikke DET er en bug, så vet ikke jeg. Den bøgger i hvert fall meg. Jeg forsøker vanligvis å skrive norske anførselstegn («») i bloggen min, i stedet for engelske («»). Jeg digger alle sånne Korrekturavdelingen-greier, selv om jeg ikke alltid klarer å følge dem.

 

Anyway, med Mac på WordPress, må jeg trykke SHIFT+ALT+V for å få «. Vanligvis er det SHIFT+ALT+B for å få ». Men det går slett ikke i skrivefeltet i WordPress. Jeg får det første tegnet, men ikke det andre. Imidlertid går det greit å taste inn SHIFT+ALT+B og få en høyrestilt » i overskriftsfeltet. Dermed må jeg for hver gang jeg skriver en blogg, hvor jeg har tenkt til å bruke anførselstegn, skrive inn en  » i overskriftsfeltet, som jeg siden må klippe ut igjen, for så å lime inn på alle de plassene i innlegget som trenger et høyrestilt, norsk anførselstegn!

Jeez’christ, I’m loosin’ it ;)

 

Legg igjen en kommentar

