Dagens bilde: FARLIG ØYEKREM!?

<< TIL ØYNENE: Produktet jeg kjøpte er tilfeldigvis det eneste i serien man får lov å bruke på den sensitive øyekonturen (og jeg som ikke visste at jeg hadde en sensitiv øyekontur en gang!)

USMINKET har aldri vært noen stor forbruker av øyekrem. Mer sminke, egentlig.

Men det har vel gått med noen titusenlapper på dyre ansiktskremer gjennom åra. Men her om dagen gikk jeg til investering av min første øyekrem (som ikke har vært laget av papayafrukter, gresk salat eller kaktusplanter fra Body Shop, eller annet kosetullebilligmerke); «RETIN-OX» fra Roc til nesten 300 kroner for 15 ml. på Apoteket. Jeg har prøvd dagkremen, og synes den var bra.

SKUMMELT

Stor var derfor min overraskelse da jeg leste vedlagte bruksanvisning av alle de andre produktene i samme serie: Bl.a. dagkrem, nattkrem, «Serum Max – Intensive anti-wrinke serum» og «Serum Soft – Anti-wrinkle serum». De skal, i følge utbrettsbrosjyren, nemlig ikke brukes på «den sensitive øyekonturen». Det står til og med at du skal unngå det!

Hæ?  Spesialprodukter mot rynker rundt øynene, som ikke kan brukes… på den sensitive huden rundt øynene? Jajjamennsann :)

Legg igjen en kommentar

