Miss Bimbo fornærmet over sammenlikning med Paris Hilton

miss-bimbo.jpg

Online-spillet Missbimbo.com, fikk nylig kræsj på serveren etter at en rekke land og aviser skrev om de noe spesielle oppgavene du får utdelt i spillet. Blant annet blir du oppfordret til å ta kosmetisk kirurgi for å oppnå flere «bimbo poeng» og «bimbo attitude». Du kan også gå til psykiater. Og frem til nylig kunne du også kjøpe slankepiller på spillets virituelle supermarket. Spillet er beregnet på småjenter fra 9 år og oppover, og krever tilsynelatende tillatelse fra spillerens foreldre om du er under 18. Men selv trengte jeg ikke akkurat mine foreldres underskrift for å logge meg på som den 17-årige spilleren DeeLuxe!

TRAVEL UKE
I løpet av den siste uka, har jeg ikke fått spist mange pillene på MissBimbo, men jeg har fått meg en sugar daddy – en «gammel skuespiller», som gir meg 50 Bimbodollar om dagen, bare for å være deilig. Jeg har fått masse nye poeng, bl.a. fordi jeg har vært litt i terapi, og kjøpt meg masse bimboklær. Jeg har sultet meg, men har likevel gått opp i vekt, så nå sparer jeg til medlemskort på fitness klubben. Jeg har også arrangert garderobeskapet mitt en rekke ganger, og fått meg 2-roms kåk med middels sosial status. 

Her er teksten nettsiden har satt opp etter et ras av klager fra fortvilte foreldre over hele verden: 

Dear Players,

Due to unforseen worldwide interest in Miss Bimbo we have had difficulty in maintaining our game in the manner players have become accustomed. We are sorry for this inconvenience and can assure you that our game will be up and running as soon as possible.

As a result of this rather surprising media attention we have decided to remove the option of purchasing diet pills from the game. We apologise to any players whom this may inconvenience but we feel in light of this weeks proceedings it is the correct action to take.

We would also like to sincerely apologise to our players for the media comparison of Miss Bimbo and Paris Hilton. We feel that this does a dis-service to the players whom send their bimbos to university, tea parties or chess tournaments.

At this time we would also like to remind players that the Miss Bimbo team assume no responsibility or liability for any fashion faux pas, hair style disasters or boob jobs incurred in real life as as a result of playing the Miss Bimbo game.

The Miss Bimbo Team.

4 kommentar

  1. Hej Hilde!
    Just wanted to tip you about our swedish (in english) fashion site called BrandView (www.brandview.com) In it, amongst other things, you can search your favorite clothing brand and find out where you can buy it online. Our unique advanced search will further assist you in the search of your favorite apparel. At the moment we list about 1500 clothing brands and 8000 online shops from all over the world. If there’s a brand you’re missing you can easily add it to help build the most extensive fashion catalogue on the internet. Hope you like it!

    Ha det/ Johan

  2. Morsom sak det der! Blir litt urolig ved tanken på hva barn i dag bombes med av tilbud. Ikke alt er like sunt …

  3. Thomas: Takk! Ja, Miss Bimbo er et spill som påtvinger småjenter tanker og ideer om kropp & utseende som jeg tror er veldig skadelig. Jeg har mange barn i nærmeste familie og vennekrets, og synes det er skummelt å se hvordan små barn snapper opp ting de voksne er opptatt av, (og gjerne snakker høyt om uten å tenke over at det er barn tilstede!) og gjør det til sitt «eget». Sylslanke preteen-jenter som koketterer over hvor tjukke de er, 6-åringer som utvikler sære spisevaner som likner spiseforstyrrelser, og hvis yndlingsaktiviteter inkluderer «shopping». Og små barn som snakker bekymringsfullt om økonomi. Det siste vi trenger er vel et «Barbie-spill» som feeder de aller yngste med enda flere tanketomme mål om det perfekte utseendet, og gamle menn med sponsorpenger. Der tror jeg underholdningsindustrien for barn er inne på et veldig skadelig spor. Vi ønsker vel at fremtidens voksne skal ha mer å spille på enn ytre kapital?

  4. Du har veldig rett i det du skriver her, Hilde. Min erfaring med unger er den samme som din: de dyrker voksnes ideer og holdninger, og gjerne med total konsekvens. Det gjør masse tankegods i vår moderne hverdag ekstra farlig for unger, blant annet ideer om vektkontroll og slanking og shopping og gambling.

    Jeg er selv spillskaper, og vet hvor enormt sterkt spillet er som medium, så jeg mener du har stor grunn til å være bekymret over slike spill. De kan forsterke elementer i voksensamfunnet som allerede er farlige for barna våre.

    Skrev en artikkel om rollespillets dramatiske styrke i går. Den er skrevet for spillskapere, og tar for seg rollespillets muligheter, men den kan kanskje være interessant som bakgrunnsartikkel for deg, i forhold til denne saken.

    Du finner den på Spillskaper-bloggen min:
    http://spillskaperen.wordpress.com/2008/04/08/dramatisk-styrke-og-skaperkraft/

Legg igjen en kommentar

